Reaktif Artrit Nedir? Tanı ve Tedavisi

Reaktif Artrit Nedir?

Artritler dejeneratif, enfeksiyöz, romatolojik-otoimmün nedenlere bağlı olarak eklem ve çevresindeki dokularda izlenen, kalıcı veya geçici şişlik, ağrı, hareket kısıtlılığı yaratan hastalıklardır. Reaktif artrit ise çeşitli bakteriyel enfeksiyonlar sonrasında otoimmünite aracılı gelişen, vücudun kendine karşı geliştirdiği bir reaksiyon sonucu genellikle diz, kalça ve ayak bileği tutulumunun olabildiği bir artrit çeşididir.

Reaktif Artrit Nedenleri

İdrar yolu veya gastrointestinal sistem enfeksiyonları sonrasında otoimmüniteye bağlı olarak, vücudun kendine karşı oluşturduğu bir reaksiyon sonucunda gelişir. Bazı hastalarda üst veya alt solunum yolları enfeksiyonları da bu tabloyu oluşturabilmektedir.

Reaktif Artrit Belirtileri

Genellikle çocuk hasta grubunda daha sık karşılaştığımız reaktif artritte en sık semptomlar, halsizlik, kalça, diz veya ayak bileği eklemlerinde ağrı, hareket kısıtlılığı, şişliktir. Genel durum bozulması sık olarak eşlik etmemekle birlikte çocuklarda huzursuzluk bulunabilir.

Reaktif Artrit Tanısı

Hikayesinde 1-4 hafta önce bir idrar yolu veya gastrointestinal sistem enfeksiyonu bulunan ve yukarıda tanımlanan semptomları olan hastalarda reaktif artrit bir ön tanı olarak düşünülmektedir. Ayırıcı tanı olarak mutlaka eklem enfeksiyonuna bağlı artrit (septik artrit) sebeplerini dışlamak gerekmektedir. Bu amaçla enfeksiyon parametrelerini içeren bir kan tahlili yapılması gerekir. Kan tablosunda enfeksiyon parametrelerinin yüksekliği ve hastanın klinik durumu tanıyı koymakta yardımcı olur.

Reaktif Artrit Tedavisi

Reaktif artritin esas tedavisi semptomatik tedavidir. Hastaların yüksek bir kısmında durum kendi kendini sınırlayıcı ilerlemekle birlikte ağrı kesici ilaçların kullanılması ve istirahat ilk etapta önerilen tedavi modaliteleridir.

Op. Dr. Kerem Sencan

Blog Yazarı: Op. Dr. Kerem Sencan

Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı

Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Medical Park Ataşehir Hastanesi, Kayışdağı Mah. Raci Cd. No:1 Ataşehir / İstanbul

Ortopedi İstanbul'un sosyal medya hesaplarını takip edin!

Ortopedi İstanbul mobil uygulamasını güncellendi, hemen indirin!

Apple Mobil Uygulama

Google Mobil Uygulama

Huawei Mobil Uygulama

Tüm içerikler Ortopedi İstanbul tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Telif Hakkı © 2023 ALPAY TIBBİ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ w/ Ortopedi İstanbul. Tüm hakları saklıdır. | Powered by Mad Men Agency

Son Güncellenme Tarihi: 05-10-2024 16:50:12